Branäs

Innan det var dags för oss att börja jobba igen så passade vi på att åka till Branäs i början av januari. Vi skulle stanna där tors-sön över trettonhelgen med Camilla, Saga och Kristoffer. Men så var Linus bror och familj där uppe tidigare så vi åkte upp till dom redan på tisdagen. Jag, Emma och Emil fick åkt lite skidor och vi fick även se Hugo och Herman åka skidor. De hade verkligen blivit värsta proffsen på bara tre dagar, fräckt! Linus fick vara barnvakt då han inte kan åka med knät ännu. Men han verkade inte lida av att sitta i soffan med Hilmer och Leia och kolla skidor på tv :)


Hugo, Herman och Emma i backen!


Boy's night!

På torsdagen kom Saga med familj upp och då blev det livat från Leias håll i alla fall :) Vi fick härliga dagar och en av dem bjöd på lite blå himmel och sol. Snö var ingen bristvara och jag fick med mig Camilla ut i backen! Saga och Leia åkte mycket pulka. Leia tyckte det var intressant med alla som åkte skidor. Vi föll för hur söta de små barnen är när de åker skidor så vi hyrde skidor till Leia en dag. På förmiddagen var det väl så där och hon förstod inte riktigt hur man skulle stå på skidorna. På eftermiddagen åkte hon mellan mina ben och ju fortare vi åkte desto högre skrek hon "skidor!!!". Sen åkte hon även själv lite :)


Förmiddagen lite "vinglig"


Eftermiddagen mycket mer stabil :)



Linus fick åkt väldigt mycket längdskidor (nästan två mil...) och det fungerade riktigt bra med hans knä. Jag åkte med ut 2,5 km ena dagen och det var kul men jobbigt. Fast efter ett tag kommer man in i det.

Tillbaka i verkligheten rullar jobbet på och varadagen är här igen. Vi såg fram mot vår första lediga helg efter första jobbveckan och att bara få dega och slappa. Slappa blev det visserligen men inte så som vi hoppats. Leia fick nog med sig magsjukan från dagis tillslut. Hon har bara spytt en gång och mår hur bra som helst. Men Linus blev dålig i fredags och jag i lördags och vi har varit helt utslagna. Leia är lite dålig i magen ännu så nu väntar vi på att det ska vända! Men som alla säger "så är det att ha barn....". Vi ser fram mot nästa helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0