Lov

Här är det äntligen lov. Jobbade bara måndag den här veckan och började rätta nationella proven i svenska. Har insett att det kommer ta ett tag. Men det får vila till efter lovet. Just nu är vi nere i Båstad och ska vara här resten av veckan. Skönt att bara slappa, vila och vara :)

Leia är det full fart med. Hon är så duktig på att leka själv mycket när man är hemma. Just nu är det spisen och laga mat som gäller. Hon dukar upp och matar alla dockorna i köket på golvet. Eller kan det hända att hon stänger in sig på sitt rum och leker där själv, ibland så länge som en timme. Måla är något som står högt upp på att göra listan för Leia. Det är nog något av det bästa hon vet och hon pratar om att måla varje dag. I helgen tog vi fram vattenfärgerna och provade på det. Det gick faktiskt riktigt bra. Men vi hade inget förkläde så det fick bli målning med bar överkropp :)





Hos mormor visade det sig att Leia har fått ett ritstativ där hon kan måla på en griffeltavla. Det gjorde hon hela kvällen igår när vi kom hit. Senare idag ska vi ta fram playdo lera som mormor gjort. Det lär bli en hit det med!



Annars är det lugnt här. Eller vi har i och för sig köpt en bil idag. Eller jag har det. Köpte vår andra bil via KVD, bra sida. Men farligt när budandet börjar. Jag skulle försöka ha koll på två bilar med, men det klarade jag inte. Var rädd för att det skulle sluta med att jag skulle få båda bilarna :) Nu så kommer vi att prova på att köra en Ford. Får se hur det blir :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0