Vinteraktiviteter

I förra veckan och i helgen har det varit vinteraktiviteter för hela slanten!

I onsdags i förra veckan åkte jag, Leia, Camilla och Saga till Alingsås och till Tallhyddan. Vi gick längs med en sjö och sen gick vi även till ett litet zoo och tittade på djuren. Det var helt sagolikt väder, klarblå himmel och sol och det var riktigt härligt att gå. Sen tog vi en lunch på Tallhyddan som låg precis vid sjön. Tjejerna hade kul och underhöll oss genom att hoppas i soffan och ett tag åt Saga på soffan :) Känns helt overkligt att de här två tjejerna blir ett år. Saga blir ett år nu på fredag!!! Och det kändes lite overkligt när man såg Saga gå med, det är ett så stort steg för dom att ta för då blir de så stora på något sätt. En härlig dag och Leia stensov hela vägen hem och fortsatte i sängen :)


Leia, Saga och Tilda :)


Tjejerna roar sig på fiket :)

På torsdagen så åkte vi till min jobbarkompis Johan som bor i Floda (grannbyn....typ). Vi hälsade på Johan och Olle som blir två år i sommar, herregud vad tiden går!!!! Det var jättekul att få se hur de bor. Leia började med att hon somnade i bilen på vägen dit, jag la över henne i vagnen och hon fortsatte sova. Hon sov nog två timmar!!! Sen lekte hon och Olle lite och de roade sig själva väldigt bra. Det blev en heldag där med lunch och kaffe i massor! Sen gick vi ut i det fortfarande fina vädret, ännu en dag med blå himmel och sol, blåste lite dock men inte så det var någon fara. Leia fick låna Olles gamla pulka och den var toppen! Jag har letat efter en sån pulka länge men det finns bara vanliga pulkor. Den här är så bra för den är lite djupare än de vanliga pulkorna så Leia kan sitta bra i den. Nu hade vi sån tur att vi fick låna med pulkan hem, perfekt :)


Leia provar Olles tåg

I fredags var jag och Linus iväg på trevligheter, jag fick i julklapp av linus att gå på show och äta mat. Galenskaparna kom till Götet med showen "Gubbröra och pyttipanna" så vi bestämde oss för att gå dit. Showen var så himla bra och det är ofattbart att de kan vara så roliga ännu, det var toppen! Vi hade en trevlig kväll och det var lite annorlunda att vara ifrån Leia. Dock så pratade vi om henne en del, mest om vad vi ska ge henne när hon fyller ett år, så svårt! Leia hade det jättebra hos farmor och farfar och det hade inte varit några problem alls :)


Ingen jättebra bild, men här får vi njuta av "Macken" :)

I lördags åkte jag, Linus, Roger(linus pappa) och Erika (linus storasyster) iväg till en golfbana vid Nääs slott och åkte längdåkningsskidor. Rundan vi åkte var ungefär fem km och det var så himla fint väder och riktigt bra spår att åka i. Jag var helt död efteråt, inte konstigt då jag varit förkyld och är tung i bihålorna. Men det var kul! Vi fortsatte åkandet på söndagen men då var det jag, Linus, Emil (storebror) och Hugo (brorsbarn) som åkte iväg till golfbanan i Gråbo. Det gick också bra att åka där och det var nog den här dagen det gick allra bäst för mig. Kul att känna att man blir bättre hela tiden. Leia var hos farmor båda gångerna när vi åkte, igår fick hon åka pulka ner dit och hem och det gillade hon stort :)


Inte lätt att se i solen :)


Åka pulka är skoj!


Snöhögen vid vår entré


Den här veckan är Linus iväg i Stockholm mån-ons så det är lite tråkigt, jag är ju så löjlig och hatar att sova ensam....tur jag har Leia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0