Våren närmar sig med jobb och 1-års kalas!

Här hemma rullar det på som vanligt kan man väl säga. Det har hänt mycket med Leia. Först ändrades hon väldigt mycket i sitt sätt, hon kan bli arg och riktigt förbannad och slänga sig på golvet och gråta i frustration. Hon började säga mamma och titta ganska tidigt och ibland kommer även pappa. Utöver det så pratar hon hela tiden, man förstår ju inget men hon pratar och pratar och pratar. Nu det senaste har Leia ändrats genom att hon har börjat våga stå själv lite grann, senast igår och idag har hon varit modig och tuff och stått själv i sängen och soffan vilket inte är det lättaste :) Hon är fortfarande en glad lite tjej och det är full rulle hela tiden. Håller man Leia i en hand går hon väldigt bra med en så även det är på gång och hon känns ganska stabil nu när hon går jämfört med innan. Sen två veckor tillbaka har Leia fått börja äta sina efterätter själv, det går väl sakta men säkert kladdigt framåt :)


Leia äter pannkaka själv....gott!


Leia lär sig av Saga och vågar stå själv :)

Imorrn om exakt en vecka så fyller Leia 1 år och det har i alla fall jag svårt att förstå. Det känns liksom så stort på något sätt, men kul ska det bli :) Vi kommer att ha kalas för vänner på tisdagen när Leia fyller och sen kommer "tjocka" släkten på påskdagen. Dagen efter Leia fyllt år så börjar jag jobba och det är med en sak som känns overklig! Jag har hela tiden vetat att jag ska börja jobba men det har alltid varit längre fram. Men nu är det snart dags och jag tycker faktiskt, just nu, att det ska bli jättekul. Det ska bli kul att få träffa eleverna för det märks att de har saknat mig och jag dem när man hälsat på. Sen ska det bli kul att få träffa kollegorna igen lite mer regelbundet. Och det som nog är roligast av allt är att Linus ska få gå hemma med Leia lite, ska bli kul att se vad de kommer göra :)


Lilltjejen börjar bli stor!


Leia väntar på pappsen

Vi hade en mammaträff i förra vecka hemma hos Christine och Eliott. Det har flyttat till ett nytt radhus i Gråbo så det var kul att få se. Eliott hade ett bollhav på sitt rum, man kan lätt säga att det var populärt!
Vi har även träffat Camilla och Saga som vanligt både i förra veckan här hemma hos oss och senast idag då jag följde med hem till Camillas kusin på ett klädesparty. Det var kul men jag köpte faktiskt inte något, det ni!!! :)


Bollhavet var poppis!


Leia och Ludvig :)


I helgen hade jag träningsläger och det känns i kroppen. Match i torsdags, träning fredag, träning lördag och match söndag. Träningsvärk.....ja lite men ändå så att man klarar av det :) Vi vann båda matcherna med 7 respektive 6 noll! Kul :)

Nu till helgen åker Linus på träningsläger till Danmark så då åker jag och Leia hem till Båstad och firar mormor som fyller år dagen efter Leia :)


Leia tycker det är dax att ta fram nästa storlek på kläderna...

Kommentarer
Postat av: Karin

Så mysigt ni har det på dagarna! Leia är ju så söt och det är kul att få följa hennes framsteg här! Ska bli skoj att träffa er snart!

Kram

2010-03-22 @ 19:53:44
URL: http://www.justharochnu.blogspot.com
Postat av: mormor

Leia kul att se dig o dina kompisar.

Jag har tagit fram sängen till dig o påskat lite till du o mamsen kommer.

Kram mormor

2010-03-24 @ 17:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0