Båstad och tjuvstart på 1-års kalas

I helgen åkte Linus på "träningsläger" (frågan är om det var fotboll eller dricka öl :) till Ålborg i Danmark. Jag och Leia åkte hem till Båstad. I fredags tog vi med båda morbröderna och mormor och åkte och badade. Jag fick inte med mig kameran då jag glömde den hos min bror, tog kort med mobilen men det blev inte bra :/ Efter badet fikade vi och sen åkte vi till en leksaksaffär för att se på en present till Leia som min familj vill ge. Vi hittade inte riktigt det vi ville ha men mormor köpte en gunga till Leia :) Fredagkvällen innebar mat och allmänt slappande.

På lördagen fick jag lyx, mamma tog med Leia bort till mormor så jag kunde läsa min bok i kursen om mobbning som jag läser. När Leia kom hem så hade morfar satt upp gungan så då gungades det och det var väldigt uppskattat :) Mot eftermiddagen så kom mina morbröder och deras familjer och vi tjuvstartade firandet av Leias
1-års dag. Leia fick sitt första sandlådeset i form av en spann med spadar, kakformar och en vattenkanna och sil. Sen fick hon även en jättesöt klänning i rosa med vita blommor. Leia var faktiskt lite intresserad av pappret när vi öppnade, sen när hon fick se vad som var i så blev hon ännu gladare :) Det blev bullar, kakor och mumstårta :)
På kvällen pustade vi ut och degade i soffan!


Gunga är superkul :)


Dax att öppna paket....


...innehållet var roligast :)


Leia smakar på sin tårta ....mmmmm :)

På söndagen så gick vi bort till min mormor och hälsade på henne. Det tyckte hon var kul och Leia roade sig i gamlemormors säng väldigt mycket. Hon har en förmåga att ställa sig upp och sen slänga sig rätt ner i sängen eller i soffan. Helt galen !!! (måste vara pappas gener :) Därefter så åkte jag, mamma och Niclas ner till Helsingborg. Vi hittade Leias present (en bil med en massa Nalle Puh detaljer :) den kommer hon att älska :) Och efter lite fint tips från mig så köptes det en vårjacka med nyckelpigor på till Leia med, kommer bli toppen och snyggast på landet ;o) Det var lyckat shoppande och en härlig dag. Jag och Leia åkte inte hemåt förrän vid halv fyra tiden, skönt att kunna ta det lugnt och välja själv :) Väl hemma möttes vi av en gungställning som låg vid dörren. En present till Leia från farmor och farfar, det blir perfekt med tanke på hur mycket hon älskar att gunga :) Efter en halvtimme kom även pappsen hem, han var väl så där skojig med tanke på att han sovit 1,5 timme i lördags natt!


Leia hjälper till att baka tårta till mormor som fyller år dagen efter Leia



Man måste ju få smaka av tårtan man bakat :)

Helnöjda efter en skön helg i Båstad, nu väntar 1-års kalas gånger två och jag börjar jobba!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0