Vinter, vinter, vinter

Vinter, vinter, vinter, ja vintern håller verkligen i sig. Man börjar känna sig lite "mätt" på snön nu, fast mycket hellre sånt här väder än regn. Och tänk så mycket det skulle regnat om det inte skulle varit så kallt ;o)







Händer en del med Leia, 10,5 månad och snart på väg att bli ett år!!!! Jag och Linus pratade om hur vi skulle fira henne och när och då insåg man att "herregud vår dotter fyller ett år". Man tycker verkligen att tiden går så fort, sen om det är att det händer så mycket under första året som gör det vet jag inte. Det nya med Leia är att hon har börjat härma ljud och ord otroligt mycket. Innan var det mest ljud, men nu är det mer ord. Säger jag lampa så försöker hon och säger liknande "mpa". Blöja försökte hon härma häromdagen, inte lika lätt dock "schhroojja" (svårt att skriva hur hon uttalar det :). Det känns och låter mer som att hon säger mamma och pappa nu, men svårt att avgöra om det är åt oss hon säger det. Men som sagt lampan har hon verkligen koll på. Frågar man "var är lampan" så pekar hon på lampan och vet exakt var den är. 

 
Inte så liten längre (pappas gener det här med tungan...)


Lampan en klar favorit!

Vi var iväg och badade i måndags. Känner att vi måste iväg mer och bada nu när vi inte går på babysim längre. För Leia är stel som en pinne i vattnet numera. Hon tyckte väl att det var så där att bada men det gick jättebra att dyka och på slutet mjuknade hon upp lite och började plaska :) Tänkte att vi skulle bada alla tre på lördag, men nu börjar Leia vara lite förkyld :(  Känns som det är givet så fort man har badat tyvärr! Så nu hoppas jag hon blir frisk till nästa vecka när jag ska åka hem så Leia kan bada med mormor :)

Ja i nästa vecka åker jag hem till Båstad mån-fre, ska bli jättekul att åka hem och vara hemma lite längre! Sen har mamma sportlov och är ledig tis-fre så det blir jättekul med :) Linus är iväg i Stockholm och jobbar då, därför åker jag hem för jag avskyr att sova själv i ett stort hus (ja jag vet I-lands problem...). Annars är det nog mest som vanligt här.

Just det jag ska på bio på fredag med Emma (svägerskan) och Emeli (Linus lillasyster). Vi ska se Snabba Cash, just nu lyssnar jag på boken så jag skyndar mig så jag ska hinna höra hela :) På lördag vankas det fest hos Emeli för hon har fyllt 25. Leia ska få vara hos farmor och farfar över natten. På söndag vankas mer bio, lyx !!! Då ska jag och Linus gå och se den berömda Avatar filmen i 3D, det ska bli kul. Linus kompis Anna, aka tant Anna, och hennes kille Daniel ska få passa Leia då. Så egentligen händer det nog en del ändå :)


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Härligt med en massa bio och en fest i almanackan!

Också kommer jag och hälsar på snart! ;-)

Sitter förresten och kikar lite på ditt schema nu! :-)



Ha det gott!



Kram

2010-02-17 @ 18:26:24
URL: http://anglarrunthornet.blogspot.com/
Postat av: Ellinor

PS Längtar tills vi kan träffas på stranden i Lerum igen och sola!!!! DS

2010-02-17 @ 18:29:57
URL: http://anglarrunthornet.blogspot.com/
Postat av: Fresh Design

Behöver du ny design till din blogg? Ta en minut till att gå in på våran sida och kolla vad vi har att erbjuda! Vi designar även personliga bloggar utifrån dina önskemål!

2010-02-17 @ 18:42:06
URL: http://freshdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0