Sportlov i Båstad

I måndags gick vi upp i ottan. Linus skulle till tåget för att åka till Stockholm och jobba en vecka. Jag och Leia passade på att åka till Båstad eftersom mamma har sportlov. Vi lämnade Linus vid tåget vid 6.40 och var framme i Båstad halv nio. Det var verkligen tur att vi åkte så tidigt för så fort jag svängde av motorvägen mot Båstad kom värsta snöstormen och den hade jag inte velat åka i !!!! För linus blev det en annorlunda vecka. Han skulle som sagt varit i Stockholm och jobbat men blev kvar i Götet för tågtrafiken existerar helt enkelt inte!


Leia provar att äta själv :)

Här nere i Båstad har det varit lugnt, som Linus säger "Helpension med barnvakt". Vi har hälsat på min mormor och hon  blev så glad över att få träffa lilla Leia. Sen har vi även hälsat på kompisen Linda och spanat in hennes nya lägenhet och fått en uppdatering på hennes liv och det var kul :) Morbröderna har varit flitiga med besök och vi har varit hos morbror Niclas och sett hans nya soffa och sen hos morbror Pierre och spanat in hans nya lägenhet. En utav dagarna så åkte vi till Laholms simhall. Vi var där och badade mycket när jag var liten men nu har jag nog inte varit där på tio år nästan!!! Och det märktes när vi kom dit för jag kände inte igen mig. De hade  byggt om massor och det var så fint! Först badade vi med Leia i en större bassäng och det var helt okej och hon var inte så ledsen som hon varit ibland. Hon visade ju givetvis upp sina dykkonster! :) Lite senare gick vi över till badlandet för småbarnen och det var ju en hit!!! Hon hade så kul Leia, klappade djuren och lekte med det sprutande vattnet, kröp in i en grotta med morbror och åkte ruschkana med andra morbror. Ruschkanan var favoriten, hon blev så glad så fort hon kom i vattnet och vill vända själv i vattnet tillbaka till den. Att hon svalde vatten och lite sånt var strunt samma för hon var så glad. Leia blev faktiskt nästan lite sur när jag tog upp henne, men det var tvunget så hon inte skulle bli kall! Peppar peppar vekrar hon inte ha blivit så dålig av att ha badat, än så länge, så vi hoppas det håller i sig!


Åker bil i bassängen...


Leker med girafferna och smakar på vattnet


Leker tittut leken i grottan :)


Ruschkanan var en hit!

Annars så har vi tittat mycket på OS och hejat fram lite medaljer, jag är imponerad över Sverige måste jag säga! Bra jobbat! Vi fortsätter heja vidare :)


Heja Sverige!!!

Just det Leia har nu fått sin första tand med. Det är en av framtänderna däruppe som sticker fram. Så idag när vi handlar får vi nog shoppa lite tandkräm i förebyggande syfte :) I helgen vankas det 5-års kalas för Hugo som blivit stora killen :) Annars är det rätt så lugnt och det ska bli skönt, har vi tur kanske vi kan vara ute och njuta av snön!


Kommentarer
Postat av: Sani

Hon är ju för söt alltså!!! Vilken godbit! Hon poserar ju alltid framför kameran med ett underbart smile!! Ni får komma ner och hälsa på oss snart! Kram!

2010-02-26 @ 19:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0