Borås djurpark

I onsdags i förra veckan så var jag, Leia, Emma, Hugo, Herman och Emeli på Borås djurpark. Emma är ju ledig på onsdagar (gött så har man ngn att hitta på ngt med :) och Emeli var trött på att jobba hela tiden så hon tog ledigt...det gillar vi :)

På morgonen öppnade himlen sig och det bokstavligt talat vräkte ner!!! Då tänkte jag att nu kommer vi inte kunna åka. Men sen blev det bättre väder och vi åkte iväg. När vi kom fram kom värsta skuren så klart, men peppar peppar sen kom det bara en till på hela dagen. Det var sol och moln och blåste en hel del. Men ett ganska lagom väder att strosa runt i.


Bongoantilop, randig och hade lustiga öron



Herman spanar in girafferna

Jag har aldrig varit på Borås djurpark så det var spännande även för mig :) Det var lite coolt att gå runt och titta på alla djuren och fatta att de faktiskt kan klara sig i kalla Sverige. Leia låg i vagnen hela tiden och var väldigt nöjd med att sova och suga på tummen :) Jag fick ett enormt sug av att se på Lejonkungen när jag gick runt och fotade alla djuren. Får nog försöka hitta den filmen och se den :)


Hugo och Emeli spanar in savannen

När vi var klara så gick vi till en fikaplats där de även hade en grill. Så vi grillade korv och mumsade på det. En mycket trevlig och mysig dag!


Vid korvgrillningen fick även Leia vara med :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0