Oj vad tiden går

Oj vad tiden går, ett tag sen jag skrev och la upp bilder ser jag. Dagarna här hemma går bara i ett med en väldans fart, snart är det jul känns det som :) Vad händer och vad hittar vi på? Ja med Leia händer det fortfarande något hela tiden. Hon fortsätter att förflytta sig bakåt och har blivit riktigt duktig på det. Hon vrider och vänder och har sig tills hon kommer dit hon vill. Men ibland går det emot henne och hon blir ledsen och arg, som igår när hon fastnade i vitrinskåpet och inte kunde röra sig. Det nya Leia gör nu är att hon reser sig på alla fyra, eller hur jag ska uttrycka mig. Hon reser sig som hon ska krypa iväg men gungar lite fram och tillbaka och sen lägger hon sig ner och sprattlar med armar och ben. Så hon är verkligen aktiv hela tiden. Så fort hon ligger på golvet så är hon inte still, det är rörelse precis hela tiden (antagligen pappas gener).


Hälsa på pappa på jobbet är en favorit.
Här får Leia sitta hos Linus jobbarkompis Johnny och leka med headsetet = kul :)

Annars fixar vi och donar här hemma, träffar mammagruppen ibland, går på sångstund i kyrkan ibland (det älskar Leia), leker med kusinerna som hon bara älskar :). Imse vimse spindel är en favorit som vi sjunger varje dag nästan. Det behöver inte hända så mycket på en vecka för tiden går ändå. Maten rullar bara på och nu äter Leia både fisk, kött och kyckling, she loves it kan man säga. Det är bara att ösa in det i munnen och helst ska det gå snabbt! Nu om några dagar blir hon sju månader......känns lite overkligt att hon är så stor nu!

 Nu märks det att hösten är här, det mörknar redan vid fyra tiden nu. Igår skapade jag och Leia lite halloweenstämning. Eller jag gjorde en pumpa och Leia satt vid köksbordet och pratade.


Happy halloween :)


Till och med Leia tycker att pumpan är lite läskig!

Framöver är det en tripp till Båstad till helgen som gäller. Linus är ledig fredag så vi åker redan imorrn, ska bli kul :) Har jag och Linus tur ska vi till kallbadhuset i Båstad och bada i havet (kommer dö!!!) och bada bastu och jacuzzi...nice :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh SÖTIS!!Hon är ju bara för go lilla Leia! Längtar till den 7:e!

Puss och Kram

2009-10-28 @ 18:59:38
URL: http://justharochnu.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Vilket fint kort på Linus och Leia!!! Hoppas att ni har det superbra i Båstad!



Kramar Ellinor

2009-10-31 @ 23:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0