Kalas och Båstadbesök

I lördags köpte vi en soffa :D Vi har tänkt köpa soffa ett tag och ville ha en svart divansoffa. Så var vi på Mio i Gamlestan i torsdags och kollade och hittade en beige tresits soffa. Vi blev väldigt fundersamma då det ju inte alls var vad vi hade tänkt oss. Men modellen var vad vi ville ha, breda armstöd och djup i soffan. Anledningen till att vi funderade på att köpa soffan var för att den kostade 6 500 kr och hade kostat 12 800 kr !!! Till den här modellen kan man köpa en fotpall som är lite större och då kan man använda den så att soffan blir som en divan. Vi gick förvirrade hem och skulle tänka på det hela. Så slog vi till och köpte soffan och i lördags var vi och hämtade den. Den passar riktigt bra och är så skön att sitta i....känns gött att kunna slänga ut den gamla soffan. Så just nu står den på altanen....ser nog rätt lustigt ut idag när den står på altanen i ösregnet :)


Vår nya soffa!

I fredags var vi på kalas hos Emil (Linus bror) som fyllde 36 år. Det blev räkor och tårta....såååå gott :) En riktigt trevlig kväll med lite vin och drinkar. Så skönt med att ha gångavstånd hem, blir inte så krångligt då. Leia spydde denna kväll den största spyan vi någonsin sett!!!! Hon låg i ligginsatsen som vi ställt på golvet i hallen hos Emma och Emil. Linus mamma hade matat henne och hon hade rapat flera gånger, så vi lade henne där. Sen funderade jag på att gå och kolla till henne och ta upp henne. Precis när jag tänkt tanken hör vi hur hon kräks. Hon kräktes så mycket att det "stänkte" över!!! Det bästa när man kommer till henne är att hon ligger där lika nöjd ändå. Det var väldigt skönt att fastän hon låg på rygg så var det ingen fara att hon skulle kvävas eller få ner spyan i sig igen. Skönt att veta med tanke på att de ska sova på rygg. Det blev till att tvätta väldigt mycket, men som sagt Leia var lika nöjd ändå :)

I helgen lördag-söndag var mina föräldrar här på besök och det var jättetrevligt. Vi fick hjälp av pappa, Niclas (storebror) och Pierre (lillebror) med vårt badrum så nu är det helt färdigt, bara en lampa vid spegeln som ska kopplas in. Så det känns riktigt skönt. I veckan gjorde jag en lista på vad vi har att göra här hemma och en deadline, får se om vi kan hålla den. Men det känns skönt att ha det svart på vitt så vi kan börja pricka av samt se exakt allt vi har att göra. Så nu kunde vi pricka av en hel del då badrummet blev klart. Leia blev riktigt bortskämd av hela familjen och trivdes gott! På kvällen blev det smörgåstårta och Eurovision och för en gångs skull tyckte jag nog ändå att rätt låt vann! Men grannröstandet lyckades de ju inte få bort.


Stolt mormor :)


Arbete i badrummet


Morbror roar Leia :)


Morfar myser med barnbarnet, Leia har börjat hitta tummen....




...och hon är så söt när hon suger på tummen :)



Vi gjorde även avtryck på Leias fot och hand

I går söndag åkte våra besökare hem och det var allt lite tomt när de åkt. Jag och Linus gick ut och körde och krattade iordning singel vid vår entre och carport. Så nu ser det riktigt fint ut tycker jag! Väldig skillnad att få lite ordning och reda! På kvällen var jag och Leia och tittade på när mitt fotbollslag hade match. Derby mot Stenkullen och vi vann med 8-3!!! Vet inte vad som hänt men det är ofta sånna här resultat och vi toppar tabellen än så länge! Jag är grymt sugen på att börja igen, men det är ju som sagt viktigt att ta det lugnt. Men imorrn tisdag är det dags. Då ska jag träna tänkte jag, men det blir väldigt "light version" som jag säger. Jag har ju bara varit ute och jobbat en gång sen Leia föddes. Då kändes det okej i kroppen även om konditionen inte finns för fem öre!!! Jag har i alla fall gjort situps och armhävningar nästan varje dag så magen börjar bli lite mer fast istället för jello magen man hade innan :)

Denna veckan är ju en kortvecka med så det känns härligt, jag och Leia ser fram mot en långhelg med pappsen :o)


Så här gulligt log Leia igår....man bara smälter!!!


Så här ser det ut vid vår entre numera, lite skillnad mot innan :)

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad Leia har växt på längden!! O så söt när hon ler och när hon suger på tummen!! Man smälter! Hoppas vi får till en date snart så jag får gosa med lillan lite!

Soffan är jättefin och passar ju in perfa - KUL!



Nu ska jag iväg o ha ett gäng nior...kram, kram

2009-05-18 @ 09:33:07
URL: http://justharochnu.blogg.se/
Postat av: Mormor

Man är verkligen stolt över sitt vackra intelligenta barnbarn som vet att tummen är bäst!!!!!!!!

2009-05-19 @ 20:42:44
URL: http://duarminskatt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0