Trädgårdshelg och min första mors dag som mamma

Nu i helgen har det varit mycket röj i trädgården, eller det som ska bli vår trädgård. På fredagen var jag på pubkväll som anordnades i klubblokalen där jag spelar fotboll. Jag var på förfest för första gången sen jag vet inte när. Vi träffades rätt så många från fotbollslaget hemma hos Catta som tagit studenten. Den tiden minns man ännu, verkligen en av de bästa dagarna i ens liv. Det skulle man lätt kunna göra om :) Efter en trevlig förfest gick vi till klubblokalen och där hade jag en helt underbart rolig kväll och dansade massor. Leia mös hemma med pappsen och det gick kalas, visst tänkte jag på Leia men inte så att jag kände att jag måste åka hem eller att det här klarar inte Linus. Jag vet att han klarar av det galant och det här att jag tänkte på henne är nog något man bara gör när man fått barn :)

På lördagen började vårt röj i trädgården. Vi var tvungna att fräsa jorden så att vi kan så gräs. Linus gick runt med en jordfräs vi lånat.....kanske modell äldre så den såg väldigt rolig ut, men fungerade mycket bra! Det var rätt kul att se Linus springa runt där ibland när den flög iväg. Värsta träningspasset fick han! Sen när han gjort det så rensade vi sten i mängder. Vi tog bort stora stenar och sen krattade vi noga ihop resterande stenar till högar. Detta gjorde vi hela lördagen och lite på söndagen. Svettigt! Igår (måndag) tog jag bort alla högarna och det var ännu svettigare!!! Det var ju trettio grader i solen. Jag började vid 9 på morgonen och var färdig runt 15 tiden. Slitgöra kan man säga, så här låg vi inte och pressade i solen inte!!! Linus blev glad och överraskad när han kom hem så det var kul :)

Linus sliter med jordfräsen av modell äldre :)


På söndagen jobbade vi som sagt men det var ju även mors dag. Jag fick rosor och frukost på morgonen av Leia och Linus, supergott och enkelt. Förstår inte den här hysterin som affärerna smäller upp om att man ska köpa en massa. Eller jo jag förstår ju dem för de vill tjäna pengar, men nej jag vet inte.....

På eftermiddagen träffades vi nere hos Linus föräldrar där vi fick lite tilltugg och dricka. Sen åkte vi och blev överraskade med att äta i Norsesund på ett café/restaurang som ligger vid järnvägen och sjön där. Supegod buffé och supertrevligt och alla var med :) En slitsam men bra helg för nu kan vi snart så gräs.

Hugo och Herman skålar i champagne :)

Hugo skrapar lott och äter jordgubbe!

Herman äter jordgubbe med chooooklad

Näst på schemat är att göra klart dopinbjudningarna och få iväg dem och sen röja lite till här i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0