Aspen

Jag har ju sån tur att Emma är ledig på onsdagar och då har man någon att hitta på något med. I onsdags i förra veckan så föreslog jag att vi skulle åka till Aspen (en sjö) i Lerum för det var rätt fint väder. Vi packade och gjorde så, vi tog med oss fika och köpte grekisk sallad och lyxlandgång till grabbsen. Det var bara vi vid Aspen och det var så himla skönt. Men lite senare märkte vi att det var fler där. En äldre man skällde på ett par som låtit sin hund gå lös när fåglarna häckar.....inte smart alls! Man förstår att den äldre mannen blev irriterad. Men vi blev lite chockade då mitt i tystnaden började de "bråka" eller diskutera livligt. Lugnet kom tillbaka då paret nog skämdes lite och tog med sig hunden och åkte.

Herman posar inför kameran :)

Hugo hittade en massa pinnar i olika storlekar :)


Hugo och Herman sprang runt i bara t-shirten och de hade så himla kul. De lekte och skojade och gick till och med ut rätt så långt i vattnet. De åt kakor i  mängder och fick allt i sig lite av lyxlandgången med :) Det var en så himla mysig dag och så lugnt och skönt....precis det man behöver. Jag kände när killarna sprang i sanden att tiden går fort.....jag tycker inte det var längesen de var små och väldigt beroende av en. Nu klarar de sig nästan själv kan man säga.

Hugo kalasar på räkor och rostbiff :)

Det blev lite kallt efter ett tag....


Det var en helmysig dag och jag och Leia åkte hem nöjda och glada. På eftermiddagen var det träff med föräldragruppen och vår bvc sköterska Magdalena. Vi hade babymassage och det var verkligen jättekul!! Men jag kände att Leia är bra liten jämfört med de andra. Alla låg där i bara blöjan så då blev det rätt påtagligt. Jag jämför inte och är sån att hon måste väga lika mycket som de andra. Men det är lite jobbigt för det man får höra hela tiden när man träffar folk är hur liten hon är. Visst hon är ju liten och jag kan väl förstå att alla säger det. Men ibland blir det liksom bara lite jobbigt. Men hon växer och går upp hela tiden och det är det viktigaste. Jag vägde henne i måndags i förra veckan och då vägde hon 4 310 g. Jag hade hoppats på 4 500 g, men hon hade gått upp 300 g så det var helt okej...det är bara att kämpa på :) Hon är så nöjd och glad och är så himla med och aktiv och det är jättekul :)

Leia njöt av att få massage :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0