Äntligen gräs!

Förra helgen och veckan hände inte jättemycket. Men i förra veckan fick vi äntligen sått gräs! Det tar väl ett tag innan det börjar växa, men sån skön känsla att bara se fröna så som vi kämpat! Vi hade träff i mammagruppen hemma hos Christine. Där fick vi pastasallad och bullar :) Även om vi ses varje vecka känns det som att det verkligen händer något med barnen varje gång. En hel del tyckte att Leia hade blivit mycket större och stabilare så det var kul att höra :)


Så här fin är vår blivande gräsmatta :)


Äppleträdet som vi fått av Linus kusin

I torsdags var vi på familjerättsbyrån och skrev under papper på att Linus är pappa till Leia. Känns löjligt faktiskt att man måste göra det enbart för att man inte är gift. Visst jag förstår att det är rättsliga handlingar och så...men nej det känns lite lustigt ändå. Det gick i alla fall bra så nu kommer linus inte undan längre :) Efter det gick vi på Haga och satte oss vid ett fik och åt bakad potatis, jättegott och lyxigt att luncha i solen :) Sen satt vi bara och tittade på folket som gick förbi....märktes att det var lite snobbar som passerade. Linus tycker det är bra att vi bor på landet annars tror han att jag hade ätit frukost och fikat ute som alla de andra :) skulle jag aldrig göra :p

Leia på väg till mammaträffen...



I fredags var jag ute, eller i alla fall på restaurang och åt mat och drack lite vin. Vi var på restaurang Krakow i stan. Den kan jag verkligen rekommendera. Det var jag, Emma, Emil, Martin, Emeli och tre kompisar till Emeli. Jag åt en rätt som var som en gigantisk macka. Den var urgröpt och i den var det wokad oxfile med grönsaker och en jättegod sås. Locket var det vitlökssmör på....så gott :) Det blev efterätt med så klart :) Linus var hemma med Leia, eller som han själv säger (och många andra killar) han var barnvakt.

Vi har en glad och nöjd liten tjej :)

Kommentarer
Postat av: Sani

2009-06-11 @ 19:33:39
Postat av: Sani

Herregud så söt hon är!!!

2009-06-11 @ 19:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0