Dop

I helgen hade vi dop för Leia. Det har varit mycket fixande inför dopet hela veckan. Vi skulle ha bull och tårtkalas så jag har bakat bullar och kakor utan dess like. Ungefär 55 personer kom på dopet så det var en del. Det har ju varit så himla varmt hela veckan med så det har inte gått att vara hemma utan jag har fått baka på morgonen och kvällen och lämna hemmet på dagen för det har varit bastu här hemma kan jag säga!!!

Vi hade dopet i Bergums kyrka och det var en jättefin och lagom lång ceremoni. Leia skötte sig så himla bra!!! Hon grät inte en enda gång utan var riktigt nöjd och glad över att stå i centrum och få titta på alla som var i kyrkan. Prästen Annika var vi så nöjda med. Hon la allting på en väldigt enkel nivå och var väldigt mån om att alla barn skulle få se och mån om att fira just Leia och att detta barn är ett underverk som alla barn är. Ja det var riktigt rörande i kyrkan, fällde minsann en tår när jag satt i kyrkbänken och höll Leia.

En trött Leia...



Leia säger hej till sina kompisar :)
Mottagningen hade vi här hemma och även den gick bra. Vi hade tur med vädret och solen sken så vi kunde sitta både ute och inne. Var nästan lite för varmt men man ska ju inte klaga hellre sol än regn :) Jag var lite nervös för att kakor och allt inte skulle räcka men som vanligt så fick man över, så frysen är full :/ Leia fick så himla fina presenter med hon fick bla. böcker i mängder, en pall, en stol, två halsband, en gungstol....ja hur mycket som helst. Det var en jättelyckad dag och när alla hade gått var man helt slut men en mycket stolt förälder :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Tack söta ni för att vi fick komma och vara med på Leias dop!

2009-07-05 @ 23:37:52
URL: http://justharochnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0